torstai 24. huhtikuuta 2008

Asteittain parempi mieli

Viimeviikkoinen kriisini tuntuu nyt olevan voitettu, ainakin toistaiseksi. Kesätyöt Ranskassa ovat varmistuneet ja olen asennoitunut niin, että tyhmäkin työ on parempi kuin ei työtä ollenkaan. Ainakin homma on tuttua ja vailla suorituspaineita, ja jos kerran olen sitä jo kolme kesää tehnyt, kestän kyllä seitsemän viikkoa lisääkin. Toukokuun ja kesäkuun alun ajaksi sain töitä Turusta yrityksestä, joka tekee puhelimitse kuluttajatutkimuksia. Käytännössä siis soittelen ihmisille ja haastattelen heitä siitä, millaisia mielipiteitä heillä on riisimuroista tai maksullisista tv-kanavista. Enköhän minä tuostakin työstä suoriudu: ainakin viikottaiset työpäivät ovat vapaasti valittavissa, neljän tunnin iltatyövuorot jättävät päivät vapaiksi normaalielämälle ja ennen kaikkea odotettavissa on jonkinlaista tuloa. Tällä hetkellä olisin oikein onnellinen edes kolminumeroisesta tilistä toukokuun lopussa...

Kaikesta huolimatta olen jälleen kunnostautunut myös eBayssa. Kyttäsin muutama viikko sitten naurettavan edullista Christian Lacroix'n käsilaukkua, joka ikäväkseni huudettiin aivan nenäni edestä. Pari viikkoa sitten myyjä otti minuun yhteyttä ja tarjosi laukkua minulle, alkuperäinen ostaja ei nimittäin ollut maksanut sitä. Vastasin saman tien ja sain kunnon kokoisen Lacroix'n nahkalaukun 15 eurolla!


(kuva eBayn myynti-ilmoituksesta)

Sisältä laukku on CL:n tapaan keltainen, mutta se ei onneksi häiritse vähääkään eikä näy ulospäin. Olen itsekin ajatellut kokeilla myymistä ja päästä näin eroon vanhoista, tarpeettomista tavaroistani. Suunnittelin laittavani viikonloppuna myyntiin vaaleanpunaisen Betty Barclayn bleiserin, jonka ostin vuonna 2002 Strasbourgissa käydessäni (Mireille oli edellisenä kesänä esiintynyt saksalaisessa tv-ohjelmassa Strasbourgissa vaaleanpunaisessa bleiserissä...) ja joka sattuneesta syystä istuu nykyisin huomattavasti huonommin kuin tuolloin. Saa nähdä, miten käy.

3 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

No niin... pikkuhiljaa asiat menee eteenpäin! Saat kyllä haastatella mut livenä kun puhelin on kiellossa:-)

Anonyymi kirjoitti...

Heippa, Kata tässä kirjottelee. Tulinpa sattumoisin lueskelemaan kuulumisia. Olin pari kesää sitten Berentillä töissä, ja voin kertoa ettei ole kovin hääppöistä hommaa... Ja palkka aika surkea. Mutta kyllä sitä hetken kestää. :)

M'man kirjoitti...

Jeps, itsekin olen Ebayta kayttanyt. Nytkin siella kyttaan erinaisia loytoja ja toivon etteivat menisi 'nenan edesta'. Kaiken nakoista uuteen kotiin ;o)

Joku paiva taytyy viela kokeilla siella myymista. Kuulemma ihan helppoakin! ;o)