tiistai 17. joulukuuta 2013

Varaslähtö jouluun

Sitten lapsuuden minulla ei ole ollut tapana nuuskia etukäteen joululahjojani, saati avata paketteja ennen jouluaattoiltaa. Tänä vuonna tein kuitenkin ensimmäistä kertaa poikkeuksen. 

Lauantaina olimme E:n kanssa keskustassa muilla asioilla ja päätimme ostaa joululahjamme siinä samalla. Alunperin olimme ajatelleet lykätä niiden hankkimisen myöhemmäksi, tammikuulle tai helmikuulle, mutta nyt totesimme, että samalla rytäkällä saadaan sekin asia pois päiväjärjestyksestä. Siispä tuumasta toimeen.

Minun lahjani oli nopeasti hankittu, koska tiesin jo tarkkaan, mitä halusin (ja olin pehmittänyt E:tä lahjan suhteen jo pidempään). Tänä vuonna emme kumpikaan välittäneet lähteä jouluostoksille Marseilleen asti, joten lahja löytyi Aixista:


Olin aivan vakavissani aikeissa säilyttää lahjan tuollaisenaan paketissa siihen saakka, että palaan Suomesta uudenvuoden aatonaattona. Kassi vei kuitenkin turhan paljon tilaa muutenkin täpötäydessä asunnossa ja E. kysyikin miltei saman tien kotiin palattuamme, milloin oikein aioin avata sen. Ajattelin, että pahus, mitä sitä turhaan säilömään viikkotolkulla? En minä enää tässä iässä odota, että joulupukki tuo lahjat jouluaattoiltana, ja sitä paitsi näin saisin nauttia sen sisällöstä pitempään ja tuoda sen Suomeenkin näytille.

Ei siis muuta kuin avaamaan:




Ja mitä sieltä paljastuikaan...? Tadaa:



Lancelin BB eli Le Brigitte Bardot! Mustana, eikä tummansinisenä kuten alemmassa kuvassa virheellisesti näyttää. Laukku on tweediä, kokonaan luomupuuvillaa eikä sisällä nahkaa tai mitään eläinperäistä ainetta; muussa tapauksessa La Bardot ei olisi suostunut yhteistyöhön Lancelin kanssa. 



Päädyin lopulta mustaan versioon, vaikka valittavana olisi ollut alkuperäisen vaaleanpunaisen lisäksi myös tummansininen, luonnonvalkoinen, ruskeanharmaa ja tumma violetti. 

Laukku on täynnä pieniä yksityiskohtia, alkaen sen vichyruudullisesta sisustasta:



Laukun kolmella sisätaskulla on jokaisella oma nimensä:




Saint Tropez liittyy tietenkin olennaisesti Brigitte Bardot'hon, la place des Lices on kaupungin keskusaukio ja La Madrague puolestaan BB:n huvila St Tropez'ssa. 

Erityisen mieltynyt olen laukun sisäreunan kehotukseen:


Enjoy Life – Respect Nature – Love Bags. Juuri näinhän minä teen! 

Laukku oli syönyt sisuksiinsa toisen, pienemmän suojapussin:



Siitä kuoriutui laukun uskollinen kumppani, samaa sarjaa ja materiaalia oleva lompakko:


  
Sekin on sisäpuolelta vichyruudullinen ja vetää julmetun määrän kortteja, kuitteja ja muuta sälää:




Korttipaikkoja jäi jopa tyhjäksi, mikä minun kohdallani on erittäin harvinaista!



Kaverukset yhteiskuvassa.

Molemmat ovat olleet päivittäisessä käytössä sunnuntaista saakka ja olen valintaani sangen tyytyväinen. Tältä BB näyttää in action:

   

3 kommenttia:

fifin maman kirjoitti...

No niin, laukkujahan ei koskaan ole liikaa. Ja tuollaiselle on aina käyttöä (sanoo hän, joka osti itselleen joululahjaksi tekonahkaisen ja edullisen). Lahjan antaja tietää, että lahjalle on ainakin käyttöä, ei jää hyllylle.
Söpöhän se on!

Riitta kirjoitti...

Onnea uudelle laukulle ja lompakolle :D

Tiina Kovanen-Bergman kirjoitti...

aika ihana, nyt kun sen kuvista näen :) Olen niin juntti, että livenä en tällaisiin asioihin kiinnitä huomiota, mutta toisaalta olin niin iloinen lounastapaamisestamme, että kaikki muu oli toisarvoista. Ihanaa joulun aikaa Suomessa, enjoy!